Lite från häromdagen
Publicerat den

Det blev inga foton för min del i lördags från sommarfesten (eller bröllopet som det egentligen var, men brudparet ville inte fokusera på själva vigseln utan istället på gemenskapen och det roliga, om jag fattade rätt). Eftersom J inte kan använda sin kamera fick han låna min. Vi skulle egentligen turas om, men jag kände att det blev alldeles för omständligt och att det var viktigare att J fick fota eftersom det rörde hans familj.
 
Trevligt hade vi det i alla fall, även om både jag och J smet iväg både en och två gånger, då vi är ganska folkskygga och gärna inte vistas i stora folkmassor (och vi var väl en 50 pers..). Jag fick lite ångest av och till, speciellt vid ett tillfälle, men blev lugnad av J's pappa som sa att vi inte behövde deltaga i det momentet (en sorts tävling. Eller, deltaga behövde vi ju, men inte på det sättet, så det var helt okej).
 
Mycket trevligt folk, speciellt de äldre herrarna, som J och jag snackade mest med. Vi fick skitbra bordsgrannar och bjöds på himmelsk mat (massa vegetariskt! <3) och underbart gott rödvin. Ja, vitt vin och öl med, men det dricker inte jag och J höll sig till vinet han med.
 
Vi åkte hem relativt tidigt då vår skjuts skulle dra. Men det var ganska skönt att komma hem. Vi låg i sängen och pratade och jag som inte är van alkoholdrickare numera (inte J heller, men jag fick nog i mig lite mer än honom, dessutom är jag klenare haha) fick låta det lilla snurrandet avta och övergå till ett perfekt sömnigt och avslappnande tillstånd. Då placerade vi oss i soffan och kollade lite serier.
Fin kväll <3
 
Så, nu tänkte jag bjuda på några av de bilder jag pratade om för några dagar sedan. Det var som sagt himla blåsigt och därmed supersvårt att få bra skärpa, men förminskningen av bilderna döljer det värsta. Det fanns cirka en miljon humlor och nästan lika många fjärilar. Och hur många olika blomsorter som helst. Blev nog lite vimmelkantig där ett tag.
 
Jag delar upp det i några inlägg, då det är en del bilder och ni får stå ut med att många ser rätt lika ut!
 
Små minihjärtan!
 
En skadad stackare.



anna

Jag köpte den ny, själva huset låg på 17 000. Sen var det två olika deals som jag kombinerade, ett som gav rabatt på minneskort och extra batteri, sen fick jag med batterigreppet värde 2200kr gratis. Så det kändes som ett ganska bra pris :} jag köpte inga objektiv. Funderar på att 24-70mm f/2.8 men jag väntar med det, vill vänja mig med kameran först och se skillnaden med fullformat innan jag bestämmer mig för ett objektiv.

Vad har du för kamera nu? Förstår att du längtar, jag har längtat i tre år, så det känns mest konstigt att det äntligen är dags att byta upp sig haha. Kram!



URL: http://madeinjapan.nu





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?