Halvvägs ute
Publicerat den

Att ha en balkong tycker jag är viktigt. Vi var osäkra på om denna skulle vara så mycket större än vår förra. Jag tjöt till av glädje när vi såg att den nya nästan är dubbla storleken! Dessutom är trallen kvar från tidigare hyresgäster, så vi behöver bara komplettera med resten. Vindskyddet tyckte jag var skitstörigt. Men såhär i efterhand tycker jag att det är riktigt smart och bra! Ger dessutom en del insynsskydd (även om det mest är skog framför, så att folk skall kika in är inget att oroa sig för. Det går en välbesökt stig där, men vafan. Idrottsplan täcks dessutom mestadels av alla löv) och värme.
 
Nackdelen är att det bara går att komma ut på balkongen via sovrummet. Kanske inte alltid jättekul när man har gäster som röker som skall behöva använda det som genomfartsled. Fast för min och N's del är det inte någon stor grej.
Värre med katten, som ju inte får vara i sovrummet.. Han vill ju såklart ut och det hade underlättat med en dörr i vardagsrummet. Samtidigt som det är mer lättmöblerat som det är nu. Det blir lite lättare iaf när vi fått nätat in balkongen så man kan lämna honom ensam där en stund.
Jag har redan börjat plantera en del och längtar så tills vi kan sitta där ute i värmen och bara njuta!
 
PS. På tredje bilden syns vår gamla balkong!
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?