Tick, tock
Publicerat den

Detaljer




Jag "råkade" dessutom spontanköpa denna klocka som är extremt gay! Love it!

Egentligen är jag inte så förtjust i rosor och krusiduller och allt vad det är, men denna kändes lagom och det blir nog en bra jämvikt mot min turkosa vägg. Vi får se. Kanske blir det jätteknasigt.

Allt detta med Shabby chic står mig upp i halsen.
Söker du på Tradera har folk klämt in ordet i rubriken, bara för att det är så populärt och de vet att det säljer. Även om varan inte alls har med det att göra.

För några år sedan började jag fastna för en speciell inredningsstil. Jag var frustrerad över att jag inte kunde komma på ett bra namn för att förklara den. Sen stötte jag på "Shabby chic". JAHA! Det är ju jag vill ha det hemma. Det finns ett namn för det. Men jag tycker hela konceptet har blivit så uttjatat och jag väljer gärna att inte använda det ordet. Det är ju mycket inom stilen som jag inte gillar också. Men lite detaljer här och var, helt okej. Och jag är ju helt förälskad i det lantliga, och det är väl det som benämns som just Shabby chic. Jag håller mig till lantligt.

De första två bilderna är missvisande i färgen, eftersom jag redigerade dom lite mer. De sista visar hur det skall vara, lite blekt.



Ylvali

Jag gillar också den stilen..fin klocka, fina bilder och (som svar på din kommentar) jag älskar också kort skärpedjup:-)



URL: http://ylvalisbild.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?