Evighetsprojekt
Publicerat den

Jag vet inte hur länge jag har hållit på med detta nu, pinsamt länge. Fuji hade någon kampanj där man fick alla förstoringar för halva priset, så jag, syrran och mamma beställde en massa. Tänkte det ju vore roligt att ha mina egna bilder på väggarna.

Så låg bilderna gömda länge i garderoben, tillsammans med den där nya köksgardinen (som också varit ett evighetsprojekt). Till slut fick jag köpt ramar, men jag ville ha dom helt svarta och dessa hade en silverrand. Så jag tog min svarta färg som jag använt till mina byråer (bilder på dom kommer också) och målade dom. Satte i fotona och så låg de klara. Tills jag råkade sopa ned båda i golvet och kvalitén på dessa ramar (köpta från en lågprisaffär) var under all kritik. De gick sönder med en gång, båda två. Det var en sådan där dag då allt redan gått fel, så jag bara satte mig och bölade. Inte för att de var trasiga, men för att det var så typiskt. Och för att allt jag tar mig för tar hundra år, och nu hade jag dessutom lagt energi på att måla dom med dubbla lager, vilket tog några timmar med torktid inräknat.
Jaja, in med bilderna i garderoben igen. Jag åkte nästa månad iväg till samma affär för att köpa nya. Men såklart var de svarta slut, vad annars. Det fanns bara helt silvriga. Jaha, ja inget att göra åt. Jag är otålig och orkar inte åka tillbaka ännu en gång för dessa jäkla ramar (även om affären ligger jättenära, men det kändes dumt att ha åkt dit i onödan. Förvisso råkade jag ju få med mig en väggklocka också..) så dessa fick det bli. Hem och in med även dessa i garderoben. Nu har de legat där skamligt länge, men igår fick jag ett ryck och tog ut dom och fick på både lager ett och två med svart färg. Och idag kom de upp på väggen, halleluja!

Seriöst, det tar mig verkligen HUNDRA år för allt. Det är jättejobbigt.
Jag har ju fler tavlor som skall upp, men har inte ramar till alla. Jag köper dom i omgångar så det inte blir för dyrt. Hur länge det dröjer tills alla är uppe? Jag gissar till hösten...

Tar en bild på det färdiga resultatet någon annan dag (läs; om hundra år).