Det händer inte så mycket.
Publicerat den

Ja, mitt liv är väl lika ointressant och innehållslöst som vanligt. Då finns inte mycket inspiration till att varken skriva eller fota.
Jag är dessutom ganska nere igen, det går ju verkligen i vågor.
 
Men vi kom i alla fall iväg till IKEA. Supernöjd blev jag. Men jag visar inget förrän jag fått i ordning allt och det tar lite tid då jag behöver hjälp av andra. Fast jag förbannar mig själv att jag köpte en vit soffa. Alla har påpekat det och jag har ju själv vetat om det. Det är idiotiskt med vita saker om du har en svart katt och dessutom själv är en sådan person som spiller innan du ens hunnit sätta dig. Än värre om du har en pojkvän som är precis likadan, eller snäppet värre.
Men den vita soffan var den enda jag hade råd med, jag fattar inte varför alla andra färger skall kosta runt tusenlappen mer. Och sen är det ju snyggt med vitt. Men detta tyget drar åt sig ludd och hår likt en svettig idrottsman (såklart i full galopp) i en skog nära en sjö drar åt sig mygg. Jag blir galen! Jag hade räknat med att rolla/dammsuga ofta med tanke på katten. Men att det skulle vara såhär illa? Icke. Den suger ju fan åt sig varenda fiber av dina kläder. Och såklart har vi redan råkat få fläckar på den, det tog inte många timmar. Visserligen inga stora, men ändå. JAG vet ju om dom. Inte fattar jag hur de kom dit heller, då vi varit fjantigt försiktiga. Jaja, jag får helt enkelt spara ihop till ett mörkare överdrag. Nu har jag ju i alla fall stommen, det var det som var huvudsaken. Men jag vill ju inte ha det för mörkt i rummet heller... Äsch, det blir som det blir. Tills vidare får jag springa med rollern i ena handen och dammsugaren i den andra varannan sekund och lyssna på alla "vad var det jag sa" ><.
 
Sen har jag ett annat problem. Min katt har ju sina ställen där han vässar klorna/klöser. Bland annat dörrposten till ytterdörren, väldigt skoj. Not.
Men så har han ju en grej han bara måste göra. Så fort han skall hoppa upp någonstans (ja, även på mig) så måste han sträcka på sig och sätta klorna i vad det nu är han skall hoppa upp på/i, som stöd. Why?!
Sängen kan jag stå ut med, det är ju bara att byta överdraget. Men datorstolen, soffan, alla mina andra möbler?
Jag köpte ättika igår eftersom jag genom mina Googleskills kommit fram till att det kan få katten att sluta (eller snarare byta ställe eller något). Så nu får vi se om det fungerar.
 
Jag tog förresten ett ordentligt tag för ett tag sedan och storrensade i datorn. Ordnade bland alla mappar och hade mig. Äntligen!
Så nu skall jag ta tag i alla oredigerade foton.
Eftersom jag har tråkigt nu (fast jag borde städa) tog jag och fixade några bilder från 2009 (!).
Jag har verkligen tagit i med redigeringen, bilderna var väldigt platta och färglösa innan. Himlen är ju bortom all räddning, tyvärr.
 
 



Sandra

Hej, jätte bra blogg verkligen ..för jag älskar att läsa om både bra och dåliga saker :)

Ett tips angående kissemissen, ta vitpeppar och smeta ut. Det luktar inte vitpeppar i hela hemmet sen men katten klöser inte och så där det är :)

Hoppas du har en kanondag förövrigt! :)
Kram

Svar: Åh, nu ser jag ju ingen mail eller blogg, så jag vet inte om du ser detta.
Tusen tack! Jag blir så himla osäker på om folk verkligen orka läsa om allt elände. Jag vill ju inte skrämma bort er haha.

Ja det tipset har jag ju faktiskt hört om innan! Får testa det ifall inte ättikan fungerar.

Kram på dig!
inspirationisthekey.blogg.se



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?