Konsekvenser
Publicerat den

När man är trött efter att ha jobbat hela dagen och är riktigt hungrig och törstig, då är det farligt att gå runt i mataffären.
Jag har en tendens att plocka på mig alldeles för mycket. Här nedan ser ni konsekvenserna efter just en sådan dag.
En massa frukt som bara ligger i kylen och möglar..
 
Terapin funkade denna dagen, så det blev en uppvärmd fetaostpaj med en rejäl klick crème fraîche, paprika/chili.
Jag tänkte; "Rödlök är gott. Oliver är gott. Fetaost är gott (min hjärna lurar mig hela tiden, fetaost är inte gott än, bara okej).
Allt tillsammans i övermängd måste därför bli fantastiskt".
Det slutade med att jag knappt rörde tillbehören, det blev för mycket helt enkelt. Oliver har jag aldrig ätit en hel massa av på samma gång, bara i halvor på ostmacka liksom och i någon sallad/maträtt, så där lurar jag mig lite igen och tror att det är så jävla gott. Fortfarande inte äckligt, men inte alls gott som min hjärna vill få mig att tro.
 
Glass med frukt (min hungriga, törstiga, trötta hjärna i affären) måste ju vara gott. Jag skar upp lite, tyckte jag. Tills jag såg hur det bara växte i tallriken. Det var faktiskt inte mycket av allt, men tillsammans...
Ja, det slutade ju med att det mesta fick kastas.. Vilket slöseri. Att jag aldrig lär mig.
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?