Inledningsfasen
Publicerat den

Så, tyvärr är det bara mobilbilder så länge. Men bättre än inget!
 
 
Jag börjar med hallen. Såhär såg det alltså ut när vi fick kika på lägenheten för första gången. Det finns inga ord för hur länge vi längtat efter detta och hur spända vi var. Jag var supernervig över det mesta, eftersom jag vill ha det på vårt sett. Det är ju trots allt vi som skall bo där och trivas. Vaktmästaren hade varit väldigt vag med allt och jag har fått ligga på och tjata om en massa. Men trägen vinner! Mer om det lite längre fram.
 
Jag tog väl en miljard foton. Både för att kunna jämföra med hur det var innan och slutresultatet, men också för att kunna sitta hemma och smälta det lite, planera osv.
Det kan ju vara lite svårt att föreställa sig innan exakt hur man vill ha det. Det blir ju sällan så i slutändan ändå (ofta till det bättre). Men jag har hela tiden haft en tydlig bild av hur "grunden" skall vara så att säga. Så det var riktigt viktigt för mig att vara övertydlig mot vaktmästaren.
Jag sprang även över sent på kvällen (vi fick låna nyckeln över natten) för att lämna en lapp till hantverkarna om att inte sätta upp hatthyllan eller gardinstängerna som medföljer lägenheten (urk) och passade då på att ta en sista ordentlig kik.
 
Nu börjar det!
 
 
 

 

 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?