Nu händer det grejer
Publicerat den

Nu kör vi igång på riktigt! Jag börjar med hallen igen. Vi fick ju då meddelat att vi skulle få välja tapeter eftersom dom skulle ha ett gäng som renoverade innan vi kunde flytta in. Jag har kollat i tapetpärmarna innan. Senast ett par veckor innan vi skulle bestämma oss. Och jag stenvägrade. Var det inte mönster på skiten så var det bara fula, trista färger. Jag hade sedan läääänge spanat in några färger på nätet som jag var helt förälskad i och även N tyckte dom var riktigt fina. Han är dock inte lika kräsen som jag utan tar det lite som det kommer och bråkar inte. Men vi båda är överens om att detta är vårt hem och att det är vi som skall trivas.
Så vi gick till hyresvärden (varav chefen där sagt att dom målar nuförtiden, men med ljusa färger) och lånade hem pärmar och jag begärde att få med en kulörkarta.
Vi kikade igenom tapeterna bara för att konstatera att det inte funkar. Trots det valde vi ett par "nödtapeter". Vaktmästaren hade påpekat att det var bråttom att välja (jag hade pratat lite med honom över telefonen men det var svårt att uppfatta vad han sa) så att målarna kunde komma igång. Jag mailade honom och frågade om det var så att vi fick bestämma färg istället för tapeter. Svaret fick jag dagen därpå när jag jobbade. Han skrev att vi skulle lämna tillbaka proverna samma dag och säga vilken kulör vi ville ha så dom kunde börja. Panik! Mitt i allt dör min mobil så jag inte fick tag på N. Slutade tidigare och nödladdade telefonen i bilen och ringde N. Han sa att jag fick bestämma kulör, han visste ju ungefär vad vi ville ha. Öh jaha?! Det ansvaret vill jag inte skall ligga på mig när vi båda bor där. Så han fick också sluta tidigare och så satte vi oss i bilen och hastade fram ett par färger. Han kom med en superbra idé. Vi väljer bara två kulörer. Samma till sovrum och vardagsrum och samma till kök och hall, så kanske vaktis inte blir lika kinkig. Sen lämnade vi in färgkoderna och vilka tapeter vi kunde tänka oss som andrahandsval. Efter det var det bara att vänta utan att veta något. Olidligt!
Vi ställde in oss på tapeter, så skulle vi inte bli besvikna. Efter vi hämtat nyckeln och äntligen får flytta in hoppade jag och skrek av lycka! DET VAR MÅLAT! Trägen vinner och fyfan vad jag kämpat för detta och en massa annat.
Men.. garderoben, som jag skrev om tidigare, stod där, fastskruvad. Mitt i hallen. Den försvann direkt!
 
Bilder kanske? Båda färgerna varierar totalt beroende på ljuset vilket gör dom ännu mer fantastiska!
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?