New girl, Secret och podd
Publicerat den

Jag och killen följer den nya serien New girl. Ni vet den med Zooey Deschanel. Jag hittade den av en slump samma dag som den visades i USA. Efter första avsnittet var jag fast. Nu är snart första säsongen slut, tyvärr, och jag hoppas verkligen det blir många fler!
Såg också att Tv4 har börjat sända den, så kolla in den! Jag älskar den, så bäst!

För ett par veckor sedan fick jag ett ryck och köpte ett par shorts och ett par leggings från Victoria's Secret. De var ju så himla billiga (och snygga) och kanske orkar jag mig ut och gå när jag kan känna mig lite snygg. Kanske.
Leveransdatumet var satt till den 30e maj, alltså över en månad senare. Så himla tråkigt att gå och vänta på saker, men okej. Blir det tull har jag hunnit få pengar innan, så det är ju bra.
Men idag låg det en avi i lådan. Och visst blev det tull. Första gången för mig, jag har väl haft tur innan. Men surt i vilket fall och egentligen hade jag inte råd att hämta ut paketet, men jag blir ju så otålig och vill ha mina grejer. Så det var bara tillbaka till affären (kom precis därifrån), dra kortet och svälja den svidande känslan. Det löser sig!
Men jag hade lite ont i magen över att de inte skulle passa. De hade ju en tabell över europeiska storlekar, men jag var tvungen att mäta en massa och sådant gör mig så osäker. Så det blev en chansning. Men båda plaggen passade! Shortsen får jag dock vika upp, annars skrattar jag ihjäl mig då de påminner om de gräsliga cykelbyxorna jag hade när jag var liten haha.
Leggingsen satt också bra. Lite svåra att dra av där nere, eftersom jag har så stora vader. Värdelöst. Men jag är nöjd! Skall försöka fota någon dag så ni kan få se.
Billigt blev det då rakt inte i slutändan, då frakten låg på 200 spänn (!!!), alltså nästan lika mycket som båda plaggen tillsammans, och sen tull på nästan 200. Så nu jävlar får jag se till att använda dom flitigt.

Just nu sitter jag och laddar ner en massa poddsändningar ur p3's arkiv, medan pojkvännen sitter i soffan och tar igen lite serier. Finaste poli tipsade nämligen om att det var superbra att lyssna på när man var ute och sprang/joggade/gick, man glömmer av tiden. Och så kommer jag ju lära mig en massa intressanta saker hoppas jag. Så, ännu mer träningspepp.



Cornelia och bitterheterna

Yay! Smart och fit på samma gång! Puss på're!

Svar: Meh, ska du säga va (; :*
inspirationisthekey.blogg.se



URL: http://bitterheterna.blogspot.com





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?