Underbara ting
Publicerat den

Gardinen är bara slarvigt knuten så att den inte skulle vara i vägen

 

Såhär såg det ut hos mig inatt, resultatet av att ensam ge sig på att tvätta de nedrans fönstrena.

Det var inte meningen egentligen att putsa köksfönstret, men så hade jag köpt toksmarta våtservetter som är dränkta i Ajax och började på insidan. Så tänkte jag att jag ju då lika gärna kan ta utsidan med, annars blir det så knasigt. Jag vet att mina fönster är skitjobbiga, men tänkte att vafan, jag skall klara det. Vänder det ut och in, livrädd för att trilla ut. Står på tå för att nå så högt som möjligt och sen säger det plötsligt klick. Det hade spärrats. Okej bra, då slipper jag ju oroa mig för att ramla tänker jag och putsar vidare. Sen var det inte lika kul. Det var helt omöjligt att få tillbaka fönstret. Jag tryckte in spärren men det rubbade sig inte ens. Ringer mamma (som har hjälpt mig med mina jävla fönster innan) och efter en stund kommer vi fram till att hon får komma imorgon och hjälpa mig (efter att jag ilsket försökt hundra gånger). Jaha, det blir kallt inatt alltså. J ringer upp och försöker även han att hjälpa mig. Han har nästan likadana fönster så han vänder ett av dom för att se hur man skall göra. Till slut får jag loss det (vilket inte var så svårt, jag var bara tvungen att ha en skruvmejsel till hjälp med spärren) och lyckas vända det som bilden visar. Här tar det stopp. Jag vet att de är sega just där i mitten, men jag tänkte att med lite vilja går det. Men icke. Jag tryckte och tryckte med hela kroppen (fortfarande livrädd att trilla ut) men det rubbades inte! Fyfan så arg jag var. Så det blev helt enkelt att vända tillbaka det så det var upp och ner. Det blir en kall natt. Sen satte jag mig och grinade lite, av frustration och ilska över att känna mig hjälplös (världens värsta känsla). Jag hatar att inte klara saker själv (men jag ber ofta om hjälp, men då av egen vilja så att säga) och jag hatar att jag är så SVAG. Jag kan inte ens vända mitt eget fönster. Så ja, med lite påslakan fick jag täckt det värsta och nu väntar jag på att mamma skall höra av sig haha. Får fan ta och smörja de jävlarna.




mamy

Ja ja nu var det ju inte du som var svag utan fönstret som var trögt.Förvånansvärt trögt. Olivolja är jävla bra, till mycket, det vet ju vi ;)



URL: http://lazycat64.blogspot.com





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?