Konsten att få mat att se grotesk ut
Publicerat den

Ja, det är då inte lätt att få mat att se aptitligt ut (om man är jag), varken i upplägg eller på foton. Speciellt inte om det är mobilbilder, som här.
Men vafan, klart ni skall få lite matbilder ändå!
 
Först har vi färsk tagliatelle (spenat). I det har jag blandat stekta champinjoner, ordentligt kryddade, en skvätt matgrädde, en skiva (smulad) brännvinsost och purjolök. Toppat med lite salt och en massa vitpeppar. Smarrigt!
 
 
Och till efterrätt, kärnfria vindruvor.
 
 
Dagen efter blev det tagliatelle igen, eftersom paketet var öppnat, med sojafärssås och ketchup. En massa ketchup. I vanliga fall är jag faktiskt inte alls så förtjust i ketchup, men i sådana här såser och på sojakorv med bröd är det ett måste!
 



Eleonore- Kokboksutmaningen

Haha man säger ju att man äter med ögat också men ibland går det verkligen inte, som grytor! Det går ju inte att få aptitligt utseende på det :P Men lät jättegott på beskrivningarna!

Svar: Ja grytor är ju helt omöjligt!
inspirationisthekey.blogg.se



URL:


Yohanna i Las Palmas

Ja fast jag blev i alla fall VÄLDIGT sugen på kethup nu, spagetti och MASSA Heinz ketchup.
Mumma ;)

Hälsningar
Yohanna
som skickar med en länk ifall du skulle bli sugen på att hänga med:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/june/real-life-hogar.html

Svar: Haha vad bra att jag inte fick alla att må dåligt av mina matbilder.
inspirationisthekey.blogg.se



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?