Nattfunderingar
Publicerat den

En liten undran med tanke på att jag verkar förlora läsare så fort jag skriver ett inlägg efter ett litet uppehåll. Vad är ni intresserade av att läsa och se för bilder? Vet jag det så kanske det blir lättare för mig att blogga.
Inte det att jag tänker gå efter vad andra anser att jag skall skriva, men en fingervisning hade ju inte varit fel. Det finns ju en anledning till att ni hittade hit och stannade menar jag. Det måste ju ha varit något ni föll för (ja, då räknar jag inte familj och vänner alltså)?
Jag tar i alla fall tacksamt emot era synpunkter, om ni har några. Det kan ju hjälpa mig att bli mer motiverad också!
 
Och så skall jag ta tag i designen någon dag snart. Fixa de där smågrejerna, byta länkar, lägga till kategorier, fixa headern till mina egna bilder, lägga in en bloglovin'-ikon på startsidan och sådant där småpill.
Helst vill jag ändra designen helt, fast ha kvar vissa saker. Men det går ju inte då designen inte är min. Suck.
 
Nu skall jag lägga mig i sängen med en skål glass toppad med jordgubbar och lösa korsord tills ögonen går i kors (heh). Det förtjänar jag efter en lång och tung arbetsdag utan rast och en liten gråtsession som inkluderade ett visst mått av självömkan.
 
Tycker folk förresten inte om att läsa om andra som mår dåligt, eller i det stora hela är pessimistiska? Då måste jag säga att ni nog tyvärr har hittat fel, jag försökte ett tag att låta bli att skriva om det, men det är ju en så stor del utav mig. Inte att det är mitt liv. Jag är inte mitt dåliga mående eller mina diagnoser. Men det tar upp den mesta tiden av min vardag och jag behöver lufta lite här och var så att J inte får ta hela smällen. Men jag håller ju såklart igen en massa då jag inte vill bli för privat eller för negativ. Jag vet ju att det lätt blir en ond spiral och jag jobbar på att se det positiva i saker. Det går sakta men säkert, hav tålamod! <3



Ia

Skit i att anpassa dig efter vad andra (som du inte ens känner) tycker och vill läsa om. Du ska skriva om det DU vill!!!

Det vill jag läsa i alla fall!
Puss

Svar: Jo jag vet, jag vill ju egentligen skriva precis vad jag själv vill, men jag håller igen en massa.Jag försöker att inte göra inlägg som inte är jag liksom, utan postar texter och bilder som jag själv skulle vara intresserad av att se/läsa. Men jag känner mig fortfarande begränsad och bryr mig tyvärr alldeles för mycket om vad folk tycker och tänker, och blir skitledsen och känner mig sämst när jag tappar bevakare. Speciellt som det ofta försvinner bevakare efter en tids inaktivitet och direkt efter ett nytt inlägg. Det känns ju sådär ):

PUSS!
inspirationisthekey.blogg.se


Johanna Fåglund - Foto

Sv: Den bilden har jag beskurit, fast jag har inte fotat så nära det går. Tycker att man kan komma väldigt nära med det objektivet :P

Svar: Aha. Hm, jag känner inte att jag kan gå supersupernära. Visst, det är stor skillnad mellan den och 50-millimetarn, men jag kommer nog inte lika nära som du haha.Det är inte olika mellan modellerna? Nu minns jag inte vilken kamera du har, men kanske att det kan göra någon skillnad.
Sen ÄR du ju sjukt duktig, så det klart att det blir stor skillnad mellan våra bilder. Jag tycker att det är fantastiskt hur bra skärpa du oftast får utan att använda stativ. Skillat! ^^
inspirationisthekey.blogg.se



URL: http://stargirlphoto.blogg.se


Johanna Fåglund - Foto

Sv: Jag fotar med en Nikon D80. Det enda som kan göra skillnad på hur nära man kan komma är om du fotar med fullformat, annars ska det vara samma :))

Svar: Aha, tänkte att det kanske kunde vara olika från olika märken. Men då vet jag! ^^
inspirationisthekey.blogg.se



URL: http://stargirlphoto.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?