Aloe Vera
Publicerat den

Aloe vera är superbra till mycket och speciellt din hud. Jag har en tub hemma som jag har köpt på apoteket, som jag smörjer in ansiktet med så ofta jag kommer ihåg. Den både vårdar och läker.
För ett tag sedan läste jag någonstans (jag minns inte var) att man kan blanda sin aloe vera-gel med sin mineralfoundation, då blir resultatet en flytande foundation som täcker mer och dessutom mattar ner ansiktet mer än vad en vanlig underlagskräm skulle göra. Jag var ju såklart tvungen att testa!
Det var ett tag sedan nu som jag helt la av med flytande foundations och gick över till mineral. Jag trodde innan att de inte skulle vara täckande och bra alls, vilket var mitt krav, men så fel jag hade! När den efter några minuter har smält in i huden beter den sig precis som vilken annan foundation som helst. Fast den är snällare mot din hud.

Men iaf. Jag klickade ut lite aloe-gel och pudrade i mineralfoundation och vispade runt. Det var lite konstigt att smeta in det i ansiktet, för mig blev det som att måla på en mask. Jag tror att jag tog för mycket, men det såg iaf inte hemskt ut senare. Om den mattade mer än min andra kräm+foundationkombination? Njae. Det vill jag nog inte påstå. Jag har kört aloe-gelen en period nu som underlag innan jag tar på mineralet, men efter en halv dag är jag lika glansig ändå. Hopplöst.
Men ja, jag skall nog prova detta med att göra egen flytande igen, innan jag förkastar det helt.
Och om nu min aloe-gel varken gör av eller till med att matta ner mitt ansikte kan jag ju lika gärna fortsätta med den. Den är ju ändå awesome!








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?