Paj i miniformat
Publicerat den

Efter att ha varit på bröllop några dagar tidigare, där jag blev bjuden på världens godaste fetaostpaj, så var jag ju tvungen att ha mer!
Så jag googlade fram två recept som jag kombinerade, läste att det fanns färdiga pajskal i frysdisken, knatade till affären och shoppade loss och fnissade när jag öppnade kartongen med pajskal. Så himla små! Men okej, det blir ju en portion per paj, men jag var inte förberedd!
Fast de färdiga pajerna man kan köpa är ju i samma storlek. Och jag hade ju tänkt ha en maffig sallad vid sidan av.
 
Ett tag tidigare hade jag och J köpt en sådan mix med pulver som du blandar med vatten och olja och öser över salladen, så blir det en himla god dressing.
En sådan påse mixade jag ihop och så fick salladen marinera ett tag i kylen.
 
Pajerna var lite trixiga eftersom jag höll på att fylla dom för mycket, hann inte tänka efter men kom på mig själv i sista sekunden.
 
Resultat: En himla god och fräsch middag!
 
De andra pajerna frös jag in, de skulle bli terapi (eftersom jag har fobi för att äta matrester) eller mat till J ifall jag inte pallade äta dom.
 
Jag hade även köpt med en ny (?) juice. Den var inte så fantastiskt god. Några dagar efter det köpte jag med apelsinsmak istället, mycket bättre.
 
Dessa pajer ledde till en ny obsession..
 
Och just det, jag gillar inte ens fetaost! Inte smakar det äckligt, det bara faller mig inte i smaken. Men det ser ju så gott ut och alla jag känner älskar det. Så jag kände att det var dags att lära sig. Därför öste jag ned en massa i salladen också.
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?