Bananglass
Publicerat den

Har ni övermogna bananer hemma som ni inte vet vad ni skall göra av? (Själv älskar jag när de blir bruna)
Bananglass! Hur enkelt som helst och gott.
Receptet har jag fått av mina fina vänner (kan man kalla internetbekanta så? det känns ju som om vi känner varandra) polichinelle och Cornelia! De har dock inte riktigt samma recept och när jag provade körde jag på Cornelias variant och höftade lite. Nästa gång skall jag prova polichinelles och se vilket jag tyckte blev bäst. Lika gott blir det nog i vilket fall ^^

Jag tog iaf några bananer och öste på med lite kakao (lite för mycket). Vispade sönder allt till en smet och sen in i frysen en timme. Hur enkelt var inte det?
Fast jag orkade inte äta så mycket så jag ställde in resten. Det är nu så genomfruset att jag kan slå ihjäl någon med det, så den skall nog ätas ganska omgående haha.



Ps. jag tyckte att jag var skitrolig när jag valde vilken bytta jag skulle hälla det i.



lovisa/polichinelle

Sålänge man använder sig av övermogna/mjukmjuka bananer så funkar nog bägge! :)



URL: http://polichinelle.webblogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?